Nieuws van cliënten

12 januari 2021

Ons cliëntbureau is de centrale plek binnen JBRR waar het cliëntperspectief geborgd is. Tegelijkertijd dient het bureau als een aanspreekpunt en communicatiekanaal voor cliënten. Ook wordt er waardevolle feedback vanuit de ervaringen van onze gezinnen verzameld en gedeeld. Net als de organisatieontwikkelingen met betrekking tot het cliëntperspectief.

Sinds oktober 2019 voerde collega Yasmina samen met haar collega een OTS uit over drie kinderen binnen een complexe scheiding. Yasmina sprak regelmatig met de kinderen en haar collega voerde de gesprekken met ouders. De gesprekken met deze kinderen waren erg bijzonder.

Yasmina: “De kinderen konden zich zo goed uiten en aangeven wat hen dwarszat. Samen met de kinderen tekende ik ‘de drie huizen’ waardoor mij duidelijk werd wat er goed ging en wat beter zou kunnen. We spraken over van alles, over de scheiding maar ook over allerlei dagelijkse dingen die de kinderen bezighielden. Ik merkte dat de kinderen de gesprekken leuk vinden en een vertrouwensband ontstond”.

Yasmina neemt nu afscheid van dit gezin. De OTS is beëindigd. Het gaat goed met de kinderen. Vader had aanvankelijk veel moeite met het gegeven dat zijn oudste zoon hem minder bezocht dan de jongsten. Inmiddels heeft hij zich hierbij neergelegd. Vader verraste  Yasmina met een bijzonder cadeau en de kinderen hebben tekeningen voor haar gemaakt. Vader schreef de volgende tekst op een kaart:

“Beste Yasmina,

De laatste anderhalf jaar ben je direct betrokken geweest bij de hulpverlening aan mij en de kinderen. Ik wil je bedanken voor de aandacht en steun die je bent geweest voor mijn kinderen. Ze hebben het heel erg gewaardeerd en dat moet onbetaalbaar zijn”.

Vader gaf Yasmina een boek over ouderverstoting mee en schreef daarbij: “Ik hoop dat dit cadeau je naast een stuk waardering ook nieuwe inzichten kan bieden of om eens te gebruiken bij reflectie. Yasmina ik wens je al het goeds. Je hebt een belangrijke functie waar je voor kinderen maar ook voor ouders het verschil kan maken!’.

Feedback