Medewerker Financiën (28-36 uur)
De afdeling Financiën en Administratie (F&A) heeft als kerntaak een correcte financiële bedrijfsvoering, levert diverse rapportages en stelt de begroting en jaarrekening op. F&A bestaat uit de volgende onderdelen: boekhouding, facturering, betalingsverkeer, woonplaatsbeginsel, salarisadministratie, financiële zaken m.b.t. jeugdigen. Tevens maakt de afdeling financiële analyses en adviseert over de (financiële) haalbaarheid van projecten of activiteiten.
Wat ga je doen?
Als administratief medewerker financiën ben je een belangrijk onderdeel van de afdeling Financiën & Administratie (F&A), die zorgt voor een correcte financiële bedrijfsvoering, rapportages, begrotingen en de jaarrekening. Binnen F&A ondersteun je diverse onderdelen, zoals boekhouding, facturering, betalingsverkeer, woonplaatsbeginsel, salarisadministratie en financiële zaken rondom jeugdigen.
Jij bent er snel bij zodra er werk voor het team ligt. Je regelt financieel-administratieve zaken voor jeugdbeschermers, beoordeelt aanvragen voor bijzondere kosten en beheert de kas. Daarnaast denk je actief mee over het ontwikkelen, verbeteren en vernieuwen van financiële processen en zorg je voor naleving van vastgestelde procedures (zoals beschreven in de AO/IC).
Je zet je financiële kennis breed in binnen de afdeling, werkt mee aan analyses en je adviseert over de (financiële) haalbaarheid van projecten en activiteiten.
Dit zijn jouw dagelijkse werkzaamheden:
- Verwerken van financiële gegevens in de financiële- en pupillenadministratie, zoals declaraties, facturen en boekingen.
- Behandelen van bankaanvragen voor pupillen en zorgen dat alles correct wordt afgehandeld.
- Afhandelen van WA-schades.
- Het beheren van kamerbewonersvergoedingen.
- Beheren van de kas, inclusief administratie, verstrekking, boekhouding en controle.
- Controleren van de dagelijkse financiële verwerking en signaleren van afwijkingen.
- Ondersteunen bij diverse financiële werkzaamheden binnen de afdeling.
- Facturen betaalbaar stellen en betalingen aan crediteuren controleren of laten controleren.
- Signaleren en oppakken van verbeteringen in procedures binnen de administratie en organisatie.
- Archiveren van financiële brondocumenten op een overzichtelijke en correcte manier.
Wat hebben wij te bieden?
- Wij bieden een boeiende en afwisselende baan in een maatschappelijke dynamische organisatie met een prettige werksfeer.
- De aanstelling is voor de duur van een jaar, met uitzicht op een verlenging.
- Het salaris ligt tussen de bruto per maand, tussen €2818,26 en €4027,70 (schaal 7) volgens de CAO Jeugdzorg, bij een fulltime dienstverband (36 uur).
- Een vakantietoeslag van 8% en een eindejaarsuitkering van 8,3%.
- Wij stimuleren de NS-businesscard, maar ook reizen met de auto is mogelijk (€ 0,23 cent netto per km) en een fietsregeling.
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
- Een goede pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW).
- Een FUN-team dat het hele jaar door leuke events organiseert.
- We werken hybride en flexibel: werk in overleg waar en wanneer het jou past.
- Een laptop en telefoon van de zaak.
Wat neem jij mee?
- MBO werk- en denkniveau (Administratief), bij voorkeur aangevuld met een relevante opleiding (bijvoorbeeld PDA of MBA).
- Je hebt kennis, inzicht en praktische ervaring met uitvoering van de boekhouding.
- Je hebt ervaring met financiële pakketten zoals Exact en Elvy. Kennis van datawarehouses en BI-tools is een pre.
- Je bent nauwkeurig, analytisch, resultaatgerichtheid en proactief.
- Sterke communicatieve vaardigheden en bij voorkeur affiniteit met de jeugdsector.
- Een klantgerichte houding, zowel intern als extern.
Kom jij hét verschil maken?
Laat ons z.s.m. weten waarom jij onze nieuwe collega moet worden. Solliciteer meteen door op de button ‘solliciteer direct’ te klikken. De vacature staat open tot en met 3 oktober 2025.
Het aanvragen van een VOG onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Heb je nog vragen over de functie dan kun je bellen naar Metten Knüppe, Strategisch Manager Bedrijfsvoering & Services, via telefoonnummer 010-233 00 00 of via metten.knuppe@jbrr.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Direct solliciteren
Wie zijn wij?
Jeugdbescherming Rotterdam Rijnmond (JBRR) is een regionaal gecertificeerde instelling en een expertisecentrum op het terrein van ‘drang en dwang’. Gebiedsgerichte teams werken samen om de juiste zorg te leveren voor kinderen die ernstig in hun ontwikkeling worden bedreigd of voor wie veiligheid niet vanzelfsprekend is.
Waar wij voor gaan:
- Élke dag een positief verschil maken.
- Een positief verschil voor kinderen die zich in een kwetsbare situatie bevinden, kinderen die ernstig in hun ontwikkeling worden bedreigd of jongeren met een (dreigende) criminele ontwikkeling. Zodat gezinnen weer zonder ons verder kunnen.