Complimenten van cliënten

11 april 2018

De cliënt staat centraal. Dat is onze visie. Om de belangen van cliënten zoveel mogelijk in het oog te krijgen en te houden, hebben we een cliëntenraad. De cliëntenraad kan gevraagd en ongevraagd advies geven over zaken die zij als cliënt belangrijk vindt. Dit kunnen wij gebruiken voor de kwaliteit van onze dienstverlening.

 

De cliënt staat centraal. Dat is onze visie. Om de belangen van cliënten zoveel mogelijk in het oog te krijgen en te houden, hebben we een cliëntenraad. De cliëntenraad kan gevraagd en ongevraagd advies geven over zaken die zij als cliënt belangrijk vindt. Dit kunnen wij gebruiken voor de kwaliteit van onze dienstverlening.

De cliëntenraad is trots op het werk van de jeugdbeschermer van JBRR en wil dit positieve gevoel graag delen. In maart heeft de cliëntenraad de gebiedsteams gevraagd naar positieve berichten. Complimenten vanuit de cliënt over het werk van de jeugdbeschermer of vanuit de jeugdbeschermer over het eigen werk. Hieruit zijn leuke reacties naar voren gekomen die we graag delen.

“Ik ben er tijdens een crisissituatie achter gekomen dat mijn team een geoliede machine is die aan gaat. Ze hebben mij moeiteloos geholpen en dit voelde erg fijn!”

“…..En nu 4 weken later is Families First afgesloten en kan Thuis Team Jeugd aansluitend starten. Een vrolijke dochter en een uitgeruste moeder. En moeder ….. ach dikke tranen dat wij vandaag toch echt voor het laatst waren. Ze was ons zo dankbaar, terwijl zij het zelf hebben gedaan. We hebben ze een steuntje gegeven en hulp om verder te kunnen. Met een dik tevreden gevoel van een geslaagd CIT traject verlaten we de woning met onder onze armen een grote doos Merci. Wat zijn wij trots, trots op dochter, trots op moeder en trots op ons werk!”

“Ik vind het fijn dat jullie bij ons in de vergadering geweest zijn!”

Een mail van een ouder:….”Dankbaar dat zij mij geestelijk opgepakt en bij de hand genomen hebben, maar vooral de doeltreffendheid waarmee zij te werk zijn gegaan kan ik niet in woorden uitdrukken. Het werk wat zij doen is voor mij van onschatbare waarde geworden, door hun geloof ik oprecht dat we er uiteindelijk gaan komen! Mijn (voor)oordeel is volledig onterecht geweest; en mocht ik ooit, ik hoop het natuurlijk niet, wederom voor de keuze staan, zijn zij de eerste die ik zal bellen.”

Een mail van een collega aan 11 andere collega’s: “Allemaal heel erg bedankt dat jullie ons door de afgelopen tijd heen hebben geholpen”.

Meer mooie verhalen uit de praktijk lezen? Lees dan de praktijkverhalen.