Ontwikkelingen bij jBRR

25 april 2024

KMI Audit
Op 10 en 18 april vond de KMI-audit plaats. Twee zeer belangrijke dagen om te weten of we ons overbruggingscertificaat weer wordt  omgezet naar een regulier certificaat. Afgelopen halfjaar is door iedereen hard gewerkt, dit heeft een grote verbetering opgeleverd in onze prestaties (kpi’s). Dit zagen de auditoren en daarnaast waren ze erg onder de indruk over de passie waarmee onze jeugdbeschermers hun vak uit voeren. Ze hadden dan ook geen kritische bevindingen, wel drie niet-kritische bevindingen waarvoor we een verbeterplan moeten opstellen. Hier zijn we al mee aan de slag. We hopen dat we over een paar weken, als ons verbeterplan is goedgekeurd, het goede nieuws naar buiten kunnen brengen dat we weer een regulier certificaat krijgen voor 3 jaar.

 

Digitale aanpak Jeugdbescherming gelanceerd
In maart lanceerden onze collega’s van de afdeling Kennis & Innovatie officieel de digitale Aanpak Jeugdbescherming JBRR. Deze aanpak is voortgekomen vanuit ons programma Vakmanschap. Zo is onderzocht wat er nodig is om het werk van jeugdbeschermer uit te voeren als vakman. Zo werd vorig jaar tijdens de inspiratiemiddag onderstaande afbeelding al geïntroduceerd.

In vervolg daarop is verder gewerkt aan de Aanpak Jeugdbescherming JBRR. Deze aanpak vervangt het fysieke handboek casusregie JB. Het grootste verschil; geen dikke multomap meer, maar een digitaal doorklik- en doorzoekbaar online document met een goede zoekfunctie. Een helder overzicht van hoe methodiek, werkprocessen en richtlijnen zich tot elkaar verhouden en de plek van de werkzame elementen daarbinnen. De ontwikkelde tools staan hierbij handig op een rij. Daarnaast hebben we kwaliteitskaders ontwikkeld voor veiligheid en rechtsbescherming.

Om dit mooie succes met elkaar te vieren was er voor iedereen op kantoor taart. Niet zomaar een taart, maar een XXL taart. Douwe Kamer, directeur primair proces, sneed de enorme taart aan.

Instagrampagina het Crisisinterventieteam (CIT)
Het werk van het Crisisinterventieteam kijkt niet naar de klok. Zij zijn 24 uur per dag beschikbaar en bereikbaar. Op  hun instagram pagina geven ze een kijkje achter de schermen van hun werk.

Aangescherpt deur- en bezoekersbeleid
In het kader van veiligheid voor onze medewerkers en bezoekers is per 25 maart ons deur- en bezoekersbeleid aangescherpt. Zo wordt de deur alleen geopend als er ook daadwerkelijk een afspraak is, dragen alle collega's hun toegangspas zichtbaar bij zich en ontvangen bezoekers bij binnenkomst een bezoekerspas.

Activiteiten vanuit het FUN-team

    • Rond Pasen verstopten het FUN-team vier gouden eieren door het pand. De gelukkige vinders ontvingen een lunchbon om samen met een collega te gaan lunchen.
    • Drie, twee, één SMILE! Tijdens collegadag op 4 april Stond er een fotobooth in de kantine met props. Collega’s maakten er veel gebruik van. Een kort moment van plezier met elkaar tussen het werk door.
    • Op 13 april liepen ruim twaalf collega’s 10 km mee met de Rotterdam Walk. Met elkaar haalden zij het fantastische bedrag op van €1180,- voor de Stichting Het Vergeten Kind.